Pozycjonowanie

Co to są meta znaczniki?

Meta znaczniki zwane również meta tagami to specjalne znaczniki HTML zamieszczane w sekcjistrony internetowej. Ich zadaniem jest informowanie robotów wyszukiwarki o treści jakiej mogą się spodziewać znaleźć na podstronach witryny, a także określają uprawnienia do odwiedzania jej. Część meta tagów jest widoczna nie tylko dla robotów ale także dla zwykłych użytkowników (np. title). Zadaniem widocznej części znaczników jest zachęcenie potencjalnych użytkowników do odwiedzenia strony internetowej.

fragment wyników wyszukiwania
fragment wyników wyszukiwania

Znacznik <title></title>

Znacznik <title> zawiera tytuł strony internetowej, tak naprawdę nie jest on meta tagiem jednak stanowi bardzo istotny element witryny. Title podobnie jak meta tagi znajduje się w sekcji nagłówka strony czyli <head>. Odpowiednie skonfigurowanie tego znacznika ważne jest do przeprowadzenia procesu pozycjonowania. Jak pokazałam na obrazku powyżej jest on widoczny w wynikach wyszukiwania. Znaleźć go można również na belce karty witryn.

Ważne jest by każda podstrona miała swój własny unikalny <title>.

Meta description

<meta name="Description" content="Opis strony">

Jest to znacznik opisujący treść strony – poza kodem strony widoczny jest również w wynikach wyszukiwania. W przypadku jego braku lub większej trafności w tekście witryny w jego miejsce wstawiony zostanie fragment treści strony.

Meta keywords

<meta name="Keywords" content="Słowa kluczowe">

Meta keywords kiedyś odgrywał istotną rolę podczas pozycjonowania witryny internetowej. Obecnie nie jest on brany pod uwagę przez większość wyszukiwarek internetowych.

Meta robots

Jest to tag wpływający na wiele istotnych cech strony w zależności od posiadanej wartości.

<meta name="robots" content="wartość">

Przyjmowane wartości

  • index – jest to wartość domyślna, zezwala przeglądarką na swobodną indeksację witryny
  • noindex – blokuje wyszukiwarką możliwość indeksacji konkretnej strony
  • follow –  jest to wartość domyślna pozwala ona wyszukiwarką na indeksowanie stron, do których odnośniki umieszczone są na stronie
  • nofollow – nie pozwala na podążanie za odnośnikami zawartymi na stronie
  • none – takie samo działanie jak noindex, nofollow
  • noarchive – nie zezwala na to by strona została zapisana w pamięci cache
  • nosnippet – nie zezwala na wyświetlanie opisu strony (description) w wynikach wyszukiwania
  • noimageindex – nie zezwala na wyświetlanie witryny jako źródła grafiki widocznej w przeglądarce google
  • nocache – działa jak noarchive

Meta viewport

Zadaniem tagu meta viewport informowanie o wymiarach i skalowaniu witryny dla różnych urządzeń. Tag ten jest niezbędny do optymalizacji stron responsywnych.

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1, shrink-to-fit=no">

Jak wykorzystać protokół Open Graph dla Facebook

źródła:

https://www.widzialni.pl/blog/meta-tagi-a-pozycjonowanie/
https://sprawnymarketing.pl/meta-tagi-a-pozycjonowanie/